Annons:
Etikettrelationer
Läst 3739 ggr
DivinA
11/19/13, 10:52 AM

Elak sambo

Min fd. Sambo ska jag kanske säga eftersom jag är mitt i en flytt ifrån honom, sa att det är mitt eget fel att jag slösat bort mina egna pengar. Förstår han inte att det är ett symptom? Jag har nu en god man för hantering så att jag inte flyger iväg nästa mani. Är ännu inlagd men ska ta permis tills flytten i månadsskiftet. Orkar inte med att vara här längre.

  • Redigerat 4/23/21, 9:40 PM av Lia
Annons:
Magisk
11/19/13, 5:46 PM
#1

Jag får bara hypomanier men jag har gjort en massa saker. Jag försökte starta företag, en gång tog jag banklån för starten. Jag köper saker jag inte behöver. Jag pratar maaaaassor. Jag är så självsäker och har det bästa självförtroendet i världen.

Hoppas det löser sig så du får komma ut igen. Karlar som han är bara att sparka ut.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

solskugga
11/22/13, 10:55 PM
#2

Många förstår ju tyvärr inte att man kan göra saker pga en sjukdom. Ofta ser de försöken att förklara som bortförklaringar. Det kan verka konstigt att en sjukdom kan få en att göra saker som man inte skulle ha gjort om man varit sig själv. "Man väljer ju själv vad man gör och är ansvarig för sina handlingar". MEN SÅ ÄR DET JU INTE!! INTE OM MAN HAR EN BIPOLÄR SJUKDOM!

Jag tycker faktiskt att nära anhöriga borde ta till sig sånt, sätta sig in i vad det innebär att ha en bipolär sjukdom. Så jag blir väldigt upprörd när jag hör din f.d. sambos uttalande!

Hoppas att du snart ska bli bättre, så att du kan släppas ut permanent. Vet hur det är att bo på avdelning…  Inte kul.

Lycka till och en stor uppmuntrande kram! 

PS. Hoppas du hittar en mer empatisk och förstående sambo i framtiden, som kan stötta istället för att anklaga och skuldbelägga.

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

DivinA
11/25/13, 3:36 PM
Upp till toppen
Annons: