Annons:
Etikettbehandling
Läst 855 ggr
LinaLj
2014-01-15 16:38

En sådan lättnad

Idag var jag hos läkaren, jag har misstänkt att jag har varit bi-polär eller har någon liknande diagnos under en längre tid men inte kunnat ta tag i att faktiskt söka hjälp. Trotts att mitt liv börjat snurra helt ur kontroll.

Men idag tog jag första steget. Fick en riktigt bra läkare som lyssnade, ställde massor av frågor och lät mig genomgå en hel del fysiska undersökningar. Redan när jag ringde och bad om att få en tid berättade jag att jag själv misstänkte bipolaritet. Min läkare tyckte att det var väldigt mycket som stämde in och höll med om att det är en väldigt trolig diagnos även om han naturligtvis inte kunde ställa den.

Han pratade lite med mig om vilka symptom som man kan ha och hur den kan på verka både mig och min omgivning. Det var så mycket som stämde in i mitt liv, saker som jag trott varit "jag" att det har varit jag som inte är som jag borde att jag har varit lat, ansvarslös och så vidare. Det kändes så skönt att få höra att det kanske finns en orsak bakom, att det inte bara är mitt fel.

Nu har jag fått en remiss till psykolog för en ordentlig utredning och ett nummer dit jag kan ringa om jag känner att jag är på väg att gå in i en av mina "perioder" för att få mer akut hjälp. Jag kan inte ens beskriva lättnaden av att ha blivit tagen på allvar och att någon faktiskt lyssnade på mig.

  • Redigerat 2021-04-23 21:45 av Lia
Annons:
Aloe.Vera
2014-01-16 13:09
#1

det är skönt när läkarna tar seriös på något.. var hos en terapuet typ i ett helt år..trots att jag sagt att jag misstänker bipoläritet just för att jag alltid har dem här perioderna..o redan vid tidig ålder började allt. .. 

sen som ja till vuxen psyk.. träffade en psykolog en gång och så sa hon att dem pratar om detta i ett team på samanlagt 7 personer.. nästa gång jag kom dit.. sa dem du har bipolär typ 2 och började prata medicin..

så fort går det när man kommer till rätt person..

väldigt tråkigt när läkare är okunniga.

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Upp till toppen
Annons: