Annons:
Etikettrelationer
Läst 3173 ggr
serenas
2019-11-28 06:24

Att ha ett förhållande med en bipolär person

Hur har ni det? Mitt liv är som en berg och dalbana, jag är särbo med en bipolär, ena stunden kan han ringa mig 10 gånger, helst nattetid. Pratade med honom i 3.5 timme en gång. Sedan kan han blockera mig. Vilket han har gjort nu. Ena stunden har han känslor för mig ena stunden inte. Det är som en berg o dalbana. Just nu har han inga känslor och vill vara ifred, han var så här förra året också. Hörde inte ett ljud ifrån honom förrän 2 januari då var han som vanligt. Det enda jag kan göra nu är att vänta ut honom. Är det någon anhörig som känner igen sig?

Annons:
Lona
2019-11-28 18:29
#1

Är det samma kille/man som du skrivit om tidigare?
I så fall, lämna! Inte om en månad, inte om en vecka utan NU! Han är inte frisk och då snackar jag inte om att han är bipo utan att han har en massa annat som han dras med - och tar dig med sig ner i skiten.

Även om man är bipolär så behöver man för övrigt inte bete sig som ett arsle, visst kan det vara svårt att hantera sig själv, sina tankar och känslor när tillvaron kantrar åt endera hållet men det är inte ok att behandla sin partner som skit - och som jag förstår det är detta inte det enda han gör.

Det är definitivt bättre att vara singel än att vara i ett destruktivt förhållande så snälla, försök att hitta styrka i dig själv att kunna stå på egna ben. 

Ta hand om dig själv och satsa på att DU ska må bra, för din egen skull!🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Drabbad
2020-01-24 20:30
#2

Lona har en poäng. Har levt med en person i 12 år vilket förklarar min person. Mamman är ocd schizofren syskonet bipolär. Själv är personen självutalat frisk, inte enligt mig. Har väl sågat mig själv en del inledningsvis. Har ett polisregister utifrån att den jag lever med påstått saker, manipulativ är förnamnet. Har förlorat förutom tid en hel del kapital. Enligt mig empiriskt är avslut enda alternativet oavsett hur bra, bra är, för dåligt behöver inte förklaras du och jag vet vad dåligt är. Psykisk ohälsa är ett stort problem idag, få förstår att många lider av detta. Vi kan inte rädda världen, Rädda dig själv! Har ett bra jobb, har gjort allt jag kan, senast igår: -”du har 24 timmar att prata med mig sedan tar jag mitt liv” här sitter jag nu personen lever, men beskriver allt dåligt jag är. Håll i dig har levt i 12år med personen, men nu börjar jag tröttna på riktigt hade en tanke år 1 den är samma år 12 om jag kan få en god människa att rycka upp pålarna i tid är jag nöjd! Det finns individer i vårt samhälle som ser sig själv som härskare, dessa lever på kontroll är ofta missbrukare av alkohol tabletter eller knark. är en stark person som nästan dött i relation. Ju tidigare du fimpar desto bättre. Vet hur svårt det är, har förlorat alla vänner och familj längs vägen. Du är värd någon som älskar dig för den du är med defekter! P

Mia-45
2020-02-29 08:48
#3

Jag vart tillsammans med en som var bipolär. 
Säger som du TS att det var en berg- och dalbana. Inte för att han blockerade mej eller sa att han inte hade känslor. 
Men hans humör. Det kunde svänga på några minuter.
När han fick "skov" eller vad man ska kalla det för så tog han till spriten. Han gick på antabus men sket i att ta de ibland och tog sej en "bläcka". Då ville han att jag skulle köpa ut på bolaget. Han bodde på landet ungefär 2 mil därifrån och jag har ungefär 5 km dit. 
Han var med beroende av piller. Jag hade Citodon hemma för min hemska ryggvärk. DE skulle han ha. 
Jag har fibro och vissa dagar kunde jag bara gå 2 km med hans hundar. Vissa dagar funkade 5 km. Det kunde han inte förstå. Jag har obalansyrsel och det fattade han inte heller. 
Jag skulle förstå hans diagnos men inte han min. Jag blev ofta ifrågasatt 
Jag tog mej en funderare för jag mådde inte psykist bra av det förhållandet. Så jag avslutade.

mörkaögon
2021-09-20 00:38
#4

Det är omänskligt att leva i en sådan relation! Du kör bara dig själv i botten, så lämna och ta hand om ditt eget liv.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

M
2023-06-05 19:36
#5

#2: Jeg kan kjenne igjen ganske mye av det du skriver. Har du lyst til å dele litt mer så send meg gjerne en PM. Det hadde vært både interresant og lærerikt å høre om hva du har vært igjennom. Ha en fortsatt strålende kveld:)

Upp till toppen
Annons: