Anhöriga

Att ha ett förhållande med en bipolär person

2019-11-28 06:24 #0 av: serenas

Hur har ni det? Mitt liv är som en berg och dalbana, jag är särbo med en bipolär, ena stunden kan han ringa mig 10 gånger, helst nattetid. Pratade med honom i 3.5 timme en gång. Sedan kan han blockera mig. Vilket han har gjort nu. Ena stunden har han känslor för mig ena stunden inte.
Det är som en berg o dalbana. Just nu har han inga känslor och vill vara ifred, han var så här förra året också. Hörde inte ett ljud ifrån honom förrän 2 januari då var han som vanligt.
Det enda jag kan göra nu är att vänta ut honom.
Är det någon anhörig som känner igen sig?

Anmäl
2019-11-28 18:29 #1 av: Lona

Är det samma kille/man som du skrivit om tidigare?
I så fall, lämna! Inte om en månad, inte om en vecka utan NU! Han är inte frisk och då snackar jag inte om att han är bipo utan att han har en massa annat som han dras med - och tar dig med sig ner i skiten.

Även om man är bipolär så behöver man för övrigt inte bete sig som ett arsle, visst kan det vara svårt att hantera sig själv, sina tankar och känslor när tillvaron kantrar åt endera hållet men det är inte ok att behandla sin partner som skit - och som jag förstår det är detta inte det enda han gör.

Det är definitivt bättre att vara singel än att vara i ett destruktivt förhållande så snälla, försök att hitta styrka i dig själv att kunna stå på egna ben. 

Ta hand om dig själv och satsa på att DU ska må bra, för din egen skull!Blomma

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.