Mani/hypomani

förhållande o bipolär

2018-07-21 12:46 #0 av: Ann85

har nyligen fått starka misstankar om att jag kan vara bipolär (pratat med kurator o läst själv + väntar svar från psykolog) allt stämmer in så otroligt väl på mig!!!

jag känner mig uppgiven och samtidigt lättad men det som tynger mig mest är att jag har förlorar mitt förhållande, någon jag vill leva med förevigt, pga detta... jag (under vad som då troligen var mani) kysste någon annan... jag kommer ihåg hur jag verkligen inte brydde mig om något annat men sen kom ångesten o jag mådde piss... personen jag kysste var ingen jag någonsin skulle bli attraherad av, varken utseendemässigt eller personlighet...

min sambo fick reda på det och slängde ut mig från vår gemensamma lägenhet och jag kommer förlora mitt jobb för min sambo är min chef...

efter jag hade pratat med kuratorn och kollat upp bipolär själv så pratade jag med min sambo, som tyckte att allt var 100% jag , hur jag varit hela mitt liv och under våra 5år som par och jag kände mig lite lättad!

men sen blev min sambo full ( hon har problem med alkohol, varit inlagd pga självmordsförsök och kan själv lida av adhd, bipolär eller borderline men inget hon vill prata om när jag nämt det under våra 5år) då var allt en ursäkt för mitt beteende... att jag bara försökte hitta en utväg för att få mig själv att må bättre. jag började storgråta men hon fortsatte att trycka ner mig...

jag är van att ha en fasad så jag bara låtsas som allt är bra på jobbet, för mina föräldrar men jag mår skit och tillåter bara mig att bryta ihop när jag är själv.

allt detta pga att jag under hela mitt liv inte vågat se att jag inte var ok. 

vet egentligen inte varför jag skriver här men just nu har jag ingen att prata med, varken familj eller kurator

Anmäl
2018-09-03 12:09 #1 av: Stallmima

Om det är eran gemensamma lägenhet kan ju inte sambon slänga ut dig hur som helst, och vad jobbet anbelangar vad för kriterier har din sambo som chef ifråga att säga upp dig från detta?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.