Annons:
Etikettbehandling
Läst 3468 ggr
PhotoKenneth
11/29/17, 3:26 PM

Nån som har erfarenhet av cyklotymi och Seroquel?

Har ätit Seroquel mot en mild form av bipolär sjukdom, nånting som kallas cyklotymi - snabba svängningar i humöret. Vilket i mitt fall inneburit att jag haft små, snabba svängningar i stämningsläget och är impulsiv. Det har inneburit att jag köpt saker, dragit på mig skulder och haft ibland otroligt hett humör och har sällan haft ett mellanläge i humöret. Svängningarna har varit korta, från ett par timmar till nån dag. Inget inslag av psykos . Det har komplicerats av att jag också har drag av ADHD, och har haft ångestproblematik och ett tidigare missbruk av alkohol och ångestdämpande sedan yngre tonåren - fast missbruk har jag nu inte haft sedan 2010, om man inte räknar in "köpmissbruket", om det ÄR ett missbruk eller en konsekvens av en ADHD/cyklotymi/bipolär personlighet. Det är så jäkla svårt att veta vad som är vad!

Fick i alla fall pröva Seroquel på den misstanken om bipolärt syndrom, och med det cyklotymi. Först när jag kommit upp i en totaldos på 300 mg, och efter ca 4-5 månaders behandlingstid, börjar det ge effekt. Har fortfarande svängningar och impulsivitet, men det är betydligt mer hanterbart.

Som en bonus fungerade Seroquel väldigt bra mot min ångest (generaliserat ångestsyndrom). Har inte haft några jobbiga biverkningar förutom att jag blivit dåsig, men det det har jag blivit tolerant mot, så det är ett mindre problem nu.

Nån som har erfarenhet av cyklotymi/"köpmissbruk" och/eller behandling med Seroquel? Är väldigt nyfiken att höra vad andra har för berättelser och erfarenheter.

  • Redigerat 4/23/21, 4:24 PM av Lia
Annons:
Upp till toppen
Annons: