Annons:
Etikettbehandling
Läst 1608 ggr
nikkaluokta
11/10/17, 8:40 PM

Lamictal och lamotrigin

Jag äter Lamictal 300 men skall öka till 400. Jag fick Lamotrigin på apoteket idag men undrar… Är det samma sak? Törs jag byta ut det bara sådär?

  • Redigerat 4/23/21, 7:42 PM av Lia
Annons:
Zadie
11/10/17, 8:53 PM
#1

Den aktiva substansen i lamictal är lamotrigin, apoteket ger dig bara en annan medicin om det är utbytbart. Olika företag som gör medicinen bara, och det kan skilja i pris, apoteket ger dig det billigaste :)

2Sirius
11/10/17, 9:12 PM
#2

#1 Helt rätt! https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lamotrigin "Lamotrigin är ett antiepileptikum som används vid epilepsi samt som stämningsstabiliserande vid vissa psykiska sjukdomar, bland annat bipolär sjukdom. Lamotrigin har även visat sig fungera bra som stämningsbalanserande vid behandling för Emotionellt Instabil Personlighetstörning (Borderline). Läkemedlet FRAMSTÄLDES URSPRUNGLIGEN av GlaxoSmithKline UNDER VARUNAMNET LAMICTAL men är numera tillgängligt i generisk form i och med utgånget patent. I lägre doser, mellan 50-75 mg, har läkemedlet visat sig kunna lindra klåda i djupa ärr där nerver skadats." Du kan vara lugn… ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: