Annons:
Etikettrelationer
Läst 4837 ggr
[MyEmily]
2017-10-07 10:24

Anhörig sjuk

Hej!

Min sambo har nyss genomgått operation och fått förändringar i sin kroniska sjukdom vilket gör att vi går igenom en väldigt turbulent tid.

Jag är under utredning och står inför medicinering för bipolaritet men har haft ospecificerade psykiska problem ("du har ångest", "du är deprimerad") sedan ung ålder och äntligen har jag börjat få hjälp på riktigt.

Min poäng är att jag måste finnas där och hjälpa min sambo, nästan som anhörigvårdare just nu, och jag känner mig helt överväldigad. Instabil. Är det någon där ute som har fått ta hand om någon annan samtidigt som du själv upplever psykiska besvär? Vill gärna höra era historier, hur ni hanterade det och kanske få lite pepp? … Jag känner mig helt slutkörd… och det har bara gått tre dagar efter operationen…Kris!

Annons:
91Marran
2017-10-13 14:51
#1

Jag har psykiska problem och fick hjälpa mitt ex som var schizoaffektiv. Det tog på krafterna och jag sökte hjälp hos hans pappa. Jag fick inte berätta något för mamman. Jag klarade det mesta själv, men det var inte det lättaste. Vi båda behövde hjälp av varandra, vilket inte fungerade. Men ljuset fanns i tunneln och periodvis så gick det bra. Försök och förklara att det är jobbigt och att det tär på krafterna och att du med behöver stöd. Gå ut på promenader och ta små stunder för dig själv. Köp något du tycker om som du njuter av, t.ex något favorit godis och sitt själv och bara njut. Det räcker med några få minuter då och då. Nu är kanske inte detta den positivaste berättelsen men ljuset finns alltid i slutet av tunneln.

Mvh
Mig

nikkaluokta
2017-11-10 20:35
#2

Har ätit Lamictal 300 men ska öka till 400 nu. Fick Lamotrigin på apoteket idag men… Är det samma sak?

91Marran
2017-11-10 21:29
#3

Det är samma verksamma ämne, men bör inte blandas ihop. Om jag nu har fattat rätt från min läkare.

Mvh
Mig

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: