Annons:
Etikettdiagnos
Läst 744 ggr
Kiyona
2017-09-14 11:33

Hej På Er Alla!

Hej hej! Är ny här. La till detta forum bland mina favoriter såklart alldeles innan läggdags igår. På tiden det! :o Men inte vetat om att detta forum fanns! 😅 Hursomhelst nu kan jag stryka det från listan, det är väl för väl. 😌 Är en tjej född 90 och fick diagnoserna OCD & bipolär sjukdom såpass tidigt som i 14-15års åldern. Långt senare, i samband me att jag träffade min sambo och själsfrände som själv har Adhd, tourettes & ptsd så fick jag höra att jag har tydlig Adhd. Detta var inte första gången i mitt liv som jag hört detta, men första gången jag faktiskt kunnat ta emot idén om att jag faktisk har mycket av den problematik som är adhd, vilka problem som talar för diagnosen och någonstans där fick jag svar och förståelse över mycket frågor&funderingar i mitt liv. Så slutligen utan problematik fick jag också även diagnosen Adhd och fick medicin insatt. Allt som förändrades, och alla nya saker jag tidigare aldrig kunnat utföra utan problematik. Det var som en på nytt födelse. Revolutionerande! Allt eftersom tiden gick kändes det som att jag äntligen funnit min rätta plats här i livet. Från den dagen jag träffade Per, min sambo, har både jag&han utvecklats fort framåt och vuxit som människor. Hela livet har varit en kamp, det har vi gemensamt. För första gången har vi båda fått något stort tillbaka. Mening och funnit den livskompanjonen vi båda förtjänat, kämpat för, i alla år. Allt var uträknat. Ödet hade en plan, en mening med allt vi fått utstå. Och den epoken av våra liv, har just börjat… Har klättrat mig ur min djupa depression som jag under åren då min mor blev sjuk, tills dess att hon avled för 6år sedan tycktes övermäktig. Särskilt illa blev det då min ämnesomsättning kraschade och sov konstant i ett helt år innan det sattes in någon behandling. Vilket grävde mig djupare. I slutändan hade jag förlorat hela mitt liv… Klarade inte av att ha kvar mina djur, en lång kamp under vtäkningshot till vräkning, mycket dålig vård och listan kan skrivas lång. Det var toppen på isberget för mig…. Men ödet hade redan ordnat det för mig….tydligen. Jag fick mitt liv tillbaka och jobbar på att i lagomtakt, få vinna tillbaka mycket av det viktigaste av sånt som alltid förknippats med mig, Andrea Baltsèn. Andrea - * djurgalen med ett brinnande intresse, passion för djuren omkring oss. ambitiös och faktiskt riktigt duktig inom det med, på många sätt…. * träningsnarkoman med intresse för hälsa, kost, träning….gillar nyttiga utmaningar! *Snäll, ärlig, omtänksam, ambitiös… Och mycket mycket mer… Min största utmaning hittills! Inte att vinna tillbaka min identitet… Men, ATT GÖRA DET DAGLIGEN I LAGOMTAKT 😌🙄😎

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

  • Redigerat 2021-04-23 21:28 av Lia
Annons:
Upp till toppen
Annons: