Annons:
Etikettsymtom
Läst 1099 ggr
Syntium
8/4/17, 12:48 AM

Lite frågor

Hej på er, blev precis medlem här. Min diagnos är schizoaffektivt syndrom men jag har de senaste åren börjat fundera på om jag inte är bipolär istället. Hur vet man om man är inne i en manisk period så att säga, och inte bara en allmänt bra period? Just nu har jag svårt att sova (eller snarare att vilja sova alls) jag håller på med ett skrivprojekt som jag tänker på konstant, känner liksom inte att jag vill eller kan vila riktigt om ni förstår. Samtidigt är det inte så att jag börjar måla om huset eller köper en massa saker eller vad som nu kan hända, men jag _skulle kunna_. Jag har liksom energin till det men jag måste tygla mig fast jag inte vill. Har små barn så jag måste ju sova för att inte vara alltför grinig. Har skyllt på att jag har druckit te för sent när jag haft såna här nätter men nu börjar jag undra om det är hela sanningen.

Frågan är väl… Kan man vara bipolär light? Hur känner sig vanliga, friska människor? Jag har varit deprimerad i större delen av mitt liv, så jag vet liksom inte hur "glad" är normalt? Mitt humör pendlar ganska friskt ibland, men senaste tiden har det varit mestadels uppåt. Sen kan jag krascha lite imellanåt men det är liksom inte bråddjup och oändligt höga bergstoppar som jag pratar om, fast ändå mer än normalt för mig. Tror jag. Fuck, jag borde bara gå och lägga mig. Tack för ordet!


"I'm too old for this shit."


  • Redigerat 4/23/21, 4:25 PM av Lia
Annons:
91Marran
8/5/17, 11:22 AM
#1

Schizoaffektiv är en blandning mellan bipolär och schizofreni. Så visst är du bipolär. Vad gör att du har schizofreni?

Mvh
Mig

Syntium
8/5/17, 11:56 AM
#2

Jag har haft psykoser, men det var ganska länge sen nu.


"I'm too old for this shit."


Upp till toppen
Annons: