Annons:
Etikettbehandling
Läst 2054 ggr
91Marran
3/5/17, 2:16 PM

Få diagnos.

Min läkare vill inte ge mig fler diagnoser. Hur gjorde ni för att få en diagnos/utredning?

Mvh
Mig

  • Redigerat 4/23/21, 3:41 PM av Lia
Annons:
rebbek
3/6/17, 7:15 AM
#1

Men vad är anledningen till att han inte vill ge dig fler? Jag har bara en diagnos, men jag stod på mig och såg till att verkligen lägga fram all problematik och inte dölja något, sen blev ju jag inlagd och efter det fick jag min diagnos

91Marran
3/6/17, 12:52 PM
#2

Hon säger att de inte kan diagnostisera mig för att de inte vet varför jag är som jag är. Men jag har faktiskt fått det av mormor, så helt ovetandes är de ju inte. De sa att det är som att förklara varför någon har ont i njuren, det går inte. Konstig förklaring. Har fått tillbaka min braiga läkare igen. Varit inlagd tre gånger.

Mvh
Mig

91Marran
3/6/17, 12:53 PM
#3

Mormor har varit bipolär länge

Mvh
Mig

2Sirius
3/28/17, 11:28 PM
#4

Hur? Bytt läkare… :D Känner igen mig i din situation!!! Hur många har du nu? Har själv varit i Vården i 10 år. Och än så länge INGEN KLAR diagnos. Men… Det har varit tal om: * Osjälvständig personlighetsstörning. * Bi-polär/Mano-deppretion. * ADD/ADHD * Autism. Men kan själv hitta drag av: * Schitzofreni. * Hypomani. * Amnesi. * Utbrändhet. * Låg Självkänsla/Självförtroende. * Och med lite fantasi psykopat. Har provat fler än 10 Läkare och medeciner… Ännu går det utför, "(suck, hjälp!)" Man möts ofta av "Du måste äta nyttigare/näringsrikare kost!!!" Problemet med oss med deppresiva skov, kan tycka att det är jobbigt bara att tina en färdigrätt i micron. Jag vet att många Vitaminer, Mineraler, Aminosyror och Omega-3, 6, 9. (Fettsyror) Inverkar, där brister ger diverse symptom av "Psykisk Ohälsa", kort sagt så skulle en person som fått diagnosen ADHD, kunna ha obalans av divirse näringsämnen. En brist inom vården, kolla upp flera näringsämnen…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

91Marran
4/12/17, 7:22 PM
#5

Jag har fått damp sen liten och nu fått psykotiska drag. Gissar på schizoaffektiv, borderline ev. Schizofreni och asperger/autism. Finns säkert fler men dessa vet jag att jag uppfyller kraven till.

Mvh
Mig

91Marran
4/12/17, 7:25 PM
#6

Jag har fått boendestöd som hjälper mig med mat en gång i veckan. Annars så fungerar inte det alls. Mår lika dåligt när jag har ätit bra i perioder. Men visst kan det stämma att man kan ha näringsbrist. Har du tryckt på om en diagnos? Prata med en psykolog och ta hjälp. Ska ta med min pappa och ev. mamma nästa gång.

Mvh
Mig

Annons:
91Marran
4/12/17, 7:30 PM
#7

Kan man ha köpberoende genom stt köpa massa billigt skräp? Pratas alltid om mycket pengar så att man får svårt med räkningar. Det får inte jag men köper sånt jag inte behöver och ibland inte ens vet vad det är. Vissa stunder klickar jag hem 20 saker om dagen . Vissa stunder då vill jag inte ha något alls och tittar på appen wish med avsky.

Mvh
Mig

2Sirius
4/12/17, 8:03 PM
#8

Absolut! Eller , om jag förstår dig rätt…. #7 Men köp-intresse och frekvens kan helt klart, klassas som eget symptom, i en diagnos eller som enskild, genom olika mediciner… Ökat/Minskat. Det rör sig mot: Mani, Hyperaktivitet, Överstimulans i hjärnan eller brist på hämmare av signalsubbstanser. Har själv ingen konkret diagnos än… Men möjliga inslag av Bi-polaritet. Och jag har haft mediciner, som gjort mig mer ohämad i mitt handlande, skulle kunnat köpa halva affärer…. Och bygga ut för att få plats med allt! Om jag bara haft råd…… Och av andra mediciner har jag fått gruvlig ångest av: ALLT ONÖDIGT SKRÄP!!!!! Som finns att köpa. Samt att BEHÖVA köpa det allra mest nödvändigaste vid det tillfälet, (kort sagt så blev jag grymt snål). Och kan mediciner göra detta med en och samma människa, så finns det helt klart, nuturliga och av "syndrom" skapade beténden som du beskriver. Och Bi-bolär är ju att skifta mellan 2 ska man säga lägen!?…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: