Annons:
Etikettdiagnos
Läst 1115 ggr
Elliem95
2/10/17, 3:33 AM

Livet är inte rättvist

Känner att jag behöver skriva av mig lite grann … När jag var runt 12 år gammal fick jag min första diagnos - OCD (Obsessive Compulsive Disorder) , som innebär tvångstankar/tvångshandlingar. Några år går och fått hjälp med OCD:n och blir bättre. Men runt 14 års ålder blev jag drabbad av den mest hemska tänkbara sjukdomen. Fick diagnosen bipolär sjukdom. Började som typ 2, vilket är en lite lindrigare form, men utvecklades senare till typ 1. Ännu allvarligare. Började gå till bup, det tog hela 5 år att hitta rätt mediciner. Däremellan mådde jag något fruktansvärt dåligt. Berg- och dalbana varje vecka. Djupa depressioner och kraftiga manier. Inläggningar på psyk. Fy, när jag tänker tillbaka på den tiden. Man kan i princip säga att jag missade hela min tonårsuppväxt. Inte nog med dom diagnoserna så har jag även Asperger och kognitiv funktionsnedsättning. Livet är inte rättvist helt enkelt, men jag tänker inte ge upp! Idag mår jag bättre och tar mediciner dagligen. ~ Någon som gått igenom något liknande? :/

  • Redigerat 4/23/21, 7:44 PM av Lia
Annons:
IaMiaMaria
2/10/17, 10:12 AM
#1

Vad roligt att läsa att du mår bättre idag. Att få så många olika psykiska diagnoser är verkligen skit och nej det är inte rättvist.

Har bipolär typ 2, men fick den diagnosen mycket senare i livet än dig.

Bra att du tänker fortsätta kämpa!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

2Sirius
3/28/17, 10:55 PM
#2

Men usch vad jobbigt för dig <3 Vet inte när det är värst att drabbas av långa inslutande sjukdomsperioder… Som vuxen elr i tonåren. Min Mamma gick bort 95, och 02 var jag 22, då började det bli mer påtagligt. Känner igen mig i din situation!!! De senaste 15 åren känns nästan bortkastade. Har själv varit i Vården i 10 år. Och än så länge INGEN KLAR diagnos. Men… Det har varit tal om: * Osjälvständig personlighetsstörning. * Bi-polär/Mano-deppretion. * ADD/ADHD * Autism. Men kan själv hitta drag av: * Schitzofreni. * Hypomani. * Amnesi. * Utbrändhet. * Låg Självkänsla/Självförtroende. * Och med lite fantasi psykopat. Har provat fler än 10 Läkare och medeciner… Ännu går det utför, "(suck, hjälp!)" Det gläder mig att höra att det ända är bättre nu för dig :) Då möter du ofta de som har svårt att förstå dig elr din situation, elr? Det kan jag möta ofta, tycker jag. Man möts ofta av "Du måste äta nyttigare/näringsrikare kost!!!" Problemet med oss med deppresiva skov, kan tycka att det är jobbigt bara att tina en färdigrätt i micron. Jag vet att många Vitaminer, Mineraler, Aminosyror och Omega-3, 6, 9. (Fettsyror) Inverkar, där brister ger diverse symptom av "Psykisk Ohälsa", kort sagt så skulle en person som fått diagnosen ADHD, kunna ha obalans av divirse näringsämnen. En brist inom vården, kolla upp flera näringsämnen…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: