Annons:
Etikettrelationer
Läst 2002 ggr
Mia-45
11/27/16, 11:01 AM

Vad kan man göra som vän?

Hej på er😃

Aldrig varit på denna sajten innan men letade faktiskt efter just denna idag och hittade. 
Jag vill ställa en fråga om hur man ska vara  emot den person som är bipolär?
Hur ska man hantera detta om man är vän med en person som har det?
Jag ska ta en fika med min allra första kärlek idag. 
Det är 6 år sedan vi sågs och då höll de på att utreda vad det var han hade. 
Nu är diagnos ställd och han går på medicin. 

Men hur ska man hantera detta, hur ska man bete sej?
Hur ska man få det att fungera?
Vad kan jag göra när de hamnar i sina "skov"?
Ge mej råd och tips vad jag kan göra som hans vän.

Annons:
Bill&Bull
11/27/16, 12:40 PM
#1

Tror det bästa är att fråga vad just din vän ev behöver i svåra stunder. Vid svårare bipolär så kan personen bli helt apatisk under den dåliga perioden, då kanske vardagssysslor uppskattas att få hjälp med.

||My Love For Animals Is Immortal||

Mia-45
11/27/16, 5:29 PM
#2

Ja det är så sant så. Bästa är att fråga personen. 
Tänkte 17 inte så långt. 😛

🌺

IaMiaMaria
11/29/16, 9:39 AM
#3

Var dig själv och bete dig inte på nåt annorlunda sätt.

När personen hamnar i ett skov så var där för den, både visa och säg att du finns där. Om det funkar för den. bra att fråga som sagt.

har själv ev bipolär, ska utredas idag. Men det är vad jag uppskattar samt skulle inte vilja att nån jag inte träffat på länge var annorlunda mot mig nu efter jag fått en sjukdom än hur den va tidigare.

Och vad roligt att ni ska ses igen, hoppas att det känns bra nu också efter så lång tid.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

2Sirius
3/28/17, 11:23 PM
#4

Finns mycket att säga :) Alla är och fungerar olika, så i en situation man inte vet hur man ska hantera, så är det bättre åt hållet silkesvante än hårdhandskar. En Manisk fas, efterföljs oftast av en deppresiv, så är personen känslig så rasar den lättare… I de deppresiva faserna, så är det viktigare att finnas där, visa att man bryr sig, försöker förstå och prata med personen, fråga "om den vill prata." Deppresiva personer kan ha självmordstankar… Rädds inte av det, att du inte vet hur du ska hantera det. Det är större risk att det blir fel, ifall man ignorerar det och inte bryr sig, för att man inte vågar. Än att man skulle "-Säga något fel." Sen är ämnet aldrig roligt att ta i, det skrämmer många.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: