Annons:
Etikettbehandling
Läst 1403 ggr
npfutredning
2016-09-21 14:25

Gabapentin hjälper vid bipolär?

Hej Jag tar Gabapentin för fibromyalgi och har märkt att jag mår bättre psykiskt. Mindre svängningar,lite mer glad o positiv. Någon som äter samma? Och märker skillnad?

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

  • Redigerat 2021-04-23 21:10 av Lia
Annons:
[Rulander]
2016-09-21 14:33
#1

Jag äter Gabapentin men blir bara extra trött. jag tar det mot nervsmärtor i mina fötter. Annars ingen skillnad i humöret.

npfutredning
2016-09-21 14:40
#2

#1 Okej, tack. Trodde jag var på väg in i en bra period tills jag kom på att jag åt medicinen.

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Zadeira
2016-09-21 14:58
#3

Jag är inte bipolär men har borderline och fibromyalgi. Tänker att även om det inte är exakt samma så är det ju liknande.

Du tror inte att det kan vara så att du även mår bättre psykiskt om medicinen hjälper dig så att du mår bättre fysiskt? Jag märker tydligt att när fibron är värre sjunker även motståndet mot borderlinen och jag hamnar i en svacka då jga mentalt är jättedålig, men när kroppen mår bättre är jag även stabilare i det psykiska måendet.

npfutredning
2016-09-21 15:29
#4

#3 Ja det är ju sant, så kan det vara.. Men mår inte så bra i fibron sen drygt ett år tillbaka. Den har blivit värre. Eller så är jag bara på väg upp igen i psyket. Fast jag inbillar mig att det är medicinen.

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Upp till toppen
Annons: