Annons:
Etikettsymtom
Läst 2018 ggr
Cheapo
2016-08-21 01:21

Mixade episoder

Hej! Har lite frågor som mixade episoder: 1. Är det så att man istället för en hypoman episod kan ha mixade episoder? 2. Just nu mår jag bra och har en bra medicinering, men innan jag blev insatt på den hade jag i perioder, ca två veckors tid, där jag pendlade oerhört mycket varje dag. Jag kunde ha euforikänslor ena timmen för att i nästa ligga helt apatisk i sängen. Jag kunde vara social för att sedan bli så irriterad och arg att jag inte längre kunde umgås med folk. I dessa perioder har jag även haft, under kortare stunder, typ en timme, känsla av att vara både hypoman och deprimerad samtidigt. Jag vill då dö samtidigt som det känns som att det kryper myror innanför huden och i mitt huvud är allt totalkaos och jag kan inte koncentrera mig och det känns på riktigt som att jag håller på att delas i mitten för känslorna tar sönder mig. Hur som, är detta en mixed episod? Har aldrig kommit för att fråga min läkare om det, men han vet om att jag har dessa problem.

  • Redigerat 2021-04-23 16:33 av Lia
Annons:
ProvinsiaRivers
2016-09-02 11:35
#1

Kan inte svara på om man kan det istället för hypomani…

Men jag har personligen mixade perioder då och då. Under samma dag också. Skitjobbigt. Man känner sig smått galen. Tar oerhört på krafterna. Tror det kallas även rapid cycling. Innan medicinen kunde jag dock vara hypomanisk i veckor och 2 ggr var jag det i flera månader som ledde till total krasch.

Grynolf
2016-09-13 23:10
#2

Hej! 

Jag har, precis som du beskriver, "mixade episoder" dagligen. Mitt grundläge består dock av att jag är väldigt depressiv, och sen på detta kan jag även bli oerhört irriterad, euforisk,  sakna konsekvenstänk osv. osv. När jag fick diagnosen så kände jag verkligen inte igen mig i den, just för att det annars verkar vara så svart och vitt, men tydligen så kan man vara precis som dig och mig. Jag har varken bipolär sjukdom typ 1 eller 2, utan Cyklotymi, kolla upp det om du inte redan kände till den typen! :)

Ta hand om dig och hoppas att allting klarnar!

Upp till toppen
Annons: