Annons:
Etikettrelationer
Läst 803 ggr
Lizze89
2016-08-10 21:23

Bra läkare i Skåne?

Hej, Min pojkvän fick diagnosen bipolär sjukdom typ 2 förra sommaren. Han har även adhd o haft missbruksproblem. Nu är det så att sen han började på sin medicin han han varit mycket sämre. Den har varit (rätt) inställd ett bra tag men han svänger mellan hypomani o väldigt deprimerad med mkt självmordstankar. Han kan inte läggas in då han e mitt i en vårdnadstvist o advokaten då stark avråder han för då kommer han förlora sitt barn. Han har beslutat o trappa ut medicinen själv då han inte klarar vardagen o hans läkare har slutat o han har fått en som vill låsa in han för gott på psyk. Kan någon tipsa om en bra läkare inom området eller ge mig tips på hur jag ska hjälpa honom bli bättre. Jag e rädd för att han ger upp helt snart.

  • Redigerat 2021-04-23 21:31 av Lia
Annons:
kim1980
2016-08-10 22:24
#1

Jösses jag lider med er .. men han kan väll inte lämnas bara så där utan vidare menar måste ju ha medicin tills nästa steg. . Själv har jag ADHD concerta kör jag . Men misstänker starkt att har bipolär den mest svåraste när läser om det så blev jag lugnare som förstår mig själv på nått sätt. . Innan gick huvudet som motor väg.. Alla är så olika .. del är öppensinade . En del inte så blir handikapp förlamad när blir sånt här läge. . Men för det visar att jag ser känner lider med många..

Lia
2016-08-10 22:43
#2

Min läkare på psyk är jättebra. Dock är det väldigt lång kö tyvärr :-/ hoppas det löser sig!

Upp till toppen
Annons: