Annons:
Etikettmani-hypomani
Läst 3379 ggr
Smokingpiglet
2016-03-02 12:42

Hypomanitillstånd o minne

Hej!

Är det vanligt att man inte riktigt kan minnas allt man gjort under en manisk/hypoman fas?  Jag kan uppleva att jag inte riktigt minns allt jag gjort o sagt, att det mesta är lite diffust, nästan som när man är full.

Mvh Sp

Annons:
Garm
2016-03-02 16:23
#1

Jag kan ibland uppleva att jag inte minns allt jag sagt eller gjort under ett maniskt skov. Ju gravare skov desto svårare att minnas, skulle jag vilja säga. Är skovet lite mildare har jag inga problem alls att minnas vad jag sagt och gjort.

Bipolarbear
2016-03-17 18:05
#2

Det är nog inte alls jätteovanligt, jag har också varit med om det flera gånger i olika styrka så att säga!

Smokingpiglet
2016-03-18 18:39
#3

Tack för svar! 👋

ProvinsiaRivers
2016-05-03 22:36
#4

Ja stämmer..och även värre att minnas och skämmas efteråt!

Chicka
2016-09-24 21:09
#5

Jag hade kolossalt bra minne när jag var hypomanisk. Det var en febril verksamhet i hjärnan. Jag mådde bra.

Chicka
2016-09-25 02:40
#6

Jag tycker att de ska forska mer om Vad som händer i hjärnan och kroppen vid hypomani. Både kroppen och hjärnan samarbetar väldigt bra då. Plus att man känner sig välmående på alla sätt. Svara gärna.

Annons:
IaMiaMaria
2016-09-25 23:11
#7

Jag har inte tappat minnet helt då jag varit hypoman, men det har blivit lite utsuddat så att jag inte varit helt klar med allt jag gjort så jag. Jag kan veta att jag gjort det, men får som inget samvetskval av det efteråt då det på nåt vis känt som om att det inte hänt.

Däremot har jag totala minnesluckor ifrån flera tillfällen då jag varit riktigt deprimerad. Kan ha försvunnit hela dagar då jag efterhand får veta av tex mamma att jag träffat henne, eller att jag varit på affären då jag hittar matvaror i kylen som jag inte har nåt minne av att jag handlat.

Det är obehagligt att inte minnas allt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

apollonia
2016-09-26 21:48
#8

Jag kommer ihåg det mesta jag gör när jag är hypoman, men inte allt jag säger. Kan hitta sms och anteckningar som jag inte kommer ihåg att jag skrivit. Den här sommaren har jag varit deprimerad och kommer nästan inte ihåg någonting jag varken sagt eller gjort. I vanliga fall, när jag är normal/neutral har jag bra minne och extremt bra datumminne, så det är väldigt frustrerande att glömma bort inplanerade sociala grejer eller andra saker jag ska göra.

Upp till toppen
Annons: