Annons:
Etikettsymtom
Läst 2243 ggr
Anonym
Anonym
11/3/15, 12:42 AM

Har jag bipolär sjukdom?

Jag vet inte om jag har bipolär sjukdom. Mina anhöriga säger att jag beter mig som om jag hade bipolär.  En kompis har diagnos bipolär och hon har sagt att jag kan ha det. Jag har haft kontakt med psyket tidigare men det har varit angående depression. Jag kan göra galna saker som man kanske ska inte göra. Kan ha kraftiga ner å upp gångar, kan lätt bli irriterad å förbannad och sen plötsligt bli glad, ena dagen har jag ingen aptit å andra dagen vill jag bara äta men det blir mest att jag inte kan äta, blir lätt kär i killar och sen inser att jag e inte intresserad, jag e impulsiv varje dag, en gång var jag väldigt kär i en kille och han sa om jag hoppade från andra våningen så skulle jag få en kram av honom så det gjorde jag tur det var vinter då, självkänsla kan bli låg och sen hög, kan ha mycket energi för mycket och sen bli låg för att jag tänker att andra tänker säkert att jag ser för dum ut nu, jag gick ner i vikt i somras minst 7kg och har gått ner ännu mer och listan kan gå ännu mer. P.g.a. jag har tagit medicin tidigare för depression vill jag inte gå tillbaka till psyket men jag vill veta vad andra tycker, tänker å säger?

  • Redigerat 4/23/21, 4:04 PM av Lia
Annons:
Katarina97
11/3/15, 12:47 AM
#1

Det är tyvärr omöjligt att sätta en diagnos över internet, det är något en psykolog måste göra. Men utifrån det du skriver så är det möjligt att du är bipolär, men som sagt, jag vet inte.

Får jag fråga varför du inte kan gå till psykiatrin för att du tidigare tagit antidepressiv medicin?

Anonym
Anonym
11/3/15, 12:55 AM
#2

Joo det e så det e svårt att sätta en diagnos. Jag känner att det e jobbigt att gå till en psykolog för att jag har gått hos en psykolog på psyket och kände att jag inte fick nån hjälp där och fick utskriven medicin och min familj har väldigt svårt att acceptera det här vilket gör det här ännu svårare. 

Medicin jag fick blev jag tjock av och gjorde mig svag hela tiden och hade inte någon lust att göra nått alls fast jag hade och har ett jobb. Jag vill försöka utan medicin.

Honestyisdead
11/3/15, 6:32 AM
#3

Varför vill du veta vad andra tycker?

Om det är hjälp du vill ha är det läkare du måste vända dig till trots allt.

Anonym
Anonym
11/6/15, 2:18 AM
#4

#3 Jag vill se om någon annan klarar sig utan medicin och hur de klarar av., om det finns någon.

Honestyisdead
11/6/15, 3:33 AM
#5

#4 Du behöver hjälp oavsett!  

Så jag tycker att du ska ta kontakt igen.

Isco
11/8/15, 1:04 AM
#6

Jag driver en grupp på nätet för bipolära och har gett mycket råd till nydiagnostiserade och jag tycker att du ska söka hjälp samt att det låter som du är bipolär. Bipolär sjukdom har hypersexual symtom och man kan försätta sig i farliga situationer. Samt att omedicinerad är det större sannolikhet att skov en kommer oftare. Ibland är det så att antidepressiva kan trigga igång både sjukdomen i sig och en manisk eller hypoman episod. Jag skulle aldrig kunna vara utan mina mediciner. Hoppas att du får hjälp snart.🌹

Annons:
Upp till toppen
Annons: