Annons:
Etikettbehandling
Läst 1113 ggr
[lillalollo]
9/14/15, 2:37 PM

När ,hur, why? ingen diagnos

Jag tycker jag har självklar bipolär problematik. Sedan tonåren. Men min läkare och psykolog säger nej. Nähä men varför är jag djupt deprimerad ibland och vissa perioder mår jag toppen och vid hög anspänning av manisk karaktär så får jag liknande psykoser. Säger liknande för jag är alltid medveten att oki detta är inte normalt men vågar inte prova ifall det är psykos eller verklighet. Jag vet att det inte är det men är oftast så rädd att jag inte vill motbevisa det. Men tydligen så är man inte medveten om att man har psykos när man har psykos har jag fått höra.

Jag är så trött på att inte få hjälp för de utgår från att allt har med min adhd att göra. Vågar inte heller byta läkare. Vad hade ni gjort i mitt ställe?

  • Redigerat 4/23/21, 3:42 PM av Lia
Annons:
AnneN
9/14/15, 2:54 PM
#1

Jag hade krävt att få göra en ordentlig utredning för att få reda på om det är bipolär eller vilken annan diagnos det är om inte bipolär.

Vägrar de så hade jag bytt läkare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

VästkustFia
6/22/16, 3:05 PM
#2

Tyvärr har jag hört andra vars läkare reagerat direkt med "nej det är det absolut inte" när patienten själv föreslagit en viss diagnos, antingen den varit fysisk eller psykisk. Precis som att det blivit väldigt viktigt att slå fast att patienten inte kan ha rätt.

Vet inte om du råkat på en sådan läkare och psykolog, men jag skulle ändå föreslå att du söker en ny vårdkontakt och då bara berättar rakt av om dina symptom - utan att antyda att du tror det kan vara den eller den diagnosen.

ProvinsiaRivers
6/22/16, 3:54 PM
#3

Har hört att bipolär och adhd går liksom hand i hand. Tror inte vi är jättelätta att diagnostisera eller medicinera. Men fortsätt leta efter rätt läkare tills du blir nöjd och får den hjälp du behöver! Stå på dig! Jag fick fylla i en massa frågor och blanketter innan mitt besök hos läkaren i psykiatrin och sedan pratade vi länge och han bekräftade det jag hade misstänkt tidigare att jag lider av bipolär diagnos. Och jag var inte ett dugg förvånad av vad han sade. Var bara skönt att äntligen veta vad det är för knas med mig! Och att det finns mediciner som kan få mig att må bättre :)

npfutredning
7/28/16, 8:12 PM
#4

Många diagnoser överlappar varandra och kan likna på många sätt, därför är adekvat hjälp viktig. Byt läkare och ge dig inte. Det är ditt liv det handlar om, inte deras. Jag skrev egen remiss.

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Upp till toppen
Annons: