Annons:
Etikettmani-hypomani
Läst 1464 ggr
IaMiaMaria
2014-09-24 22:09

Hypomani

Jag är inne i ett hypomant tillstånd och är så otroligt rastlös. Spelar ingen roll vad jag gör tycker jag, jag kan inte varva ner,

Såå tänkte höra med er om ni har något tips förutom mediciner på vad jag kan göra för att komma till ro och sova och vara mindre rastlös på dagarna.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
solskugga
2014-11-21 00:21
#1

Jag brukar väl oftast (på kvällarna iaf) ta till mediner för att ö.h.t kunna somna alls…

Men annars så brukar jag försöka agna mig åt något som kräver djup koncentration. I mitt fall så är det ofta komplicerade bildbearbetningar/bildredigering. Med en massa detaljer att koncentrera sig på så är det lite lättare att låta bli att "klättra på väggarna". Hoppas du kan hitta din grej. Pussel, stickning, what ever.

Annars är träning också rätt bra, för mig iaf. Får göra av med all extra energi o efteråt gör ansträngningen att åtminstone jag blir lite lugnare.

(Jag har t.o.m. - INTE att rekommendera, men det funkade för mig när jag absolut inte alls kunde somna - tagit all min sömnmedicin och sen gett mig ut och joggat mitt i natten… Sen har jag kunnat somna…)

Men hypomani ÄR verkligen ett jobbigt tillstånd! Inte alls det "glädjerus" som många beskriver…

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

graleh
2015-02-09 14:38
#2

Jag tar insomningspilla Zolpidem till natten, 5mg. Fungerar bra.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Upp till toppen
Annons: