Annons:
Etikettövrigt
Läst 2917 ggr
millib
5/26/14, 10:35 AM

Bipolär sjukdom?

… Tycker det är helt fel namn på forumet! Bipolärt syndrom kanske passar sig bättre. Eller bipolär diagnos. Jag är inte min sjukdom!

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

  • Redigerat 4/23/21, 9:36 PM av Lia
Annons:
Niklas
5/26/14, 11:00 AM
#1

Bipolär sjukdom är nog den vanligaste benämningen nuförtiden. Exempelvis Intresseföreningen för bipolär sjukdom har valt det namnet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

gunillapower
5/30/15, 11:33 PM
#2

Fast vad är viktigast? Att du klarar av livet TROTS att du ÄR bipolär eller att du inte ÄR bipolär?

gunillapower
5/30/15, 11:33 PM
#3
Montreal
6/29/15, 11:09 AM
#4

Jag är inte bipolär. Jag har en bipolär sjukdom.

[bluepearl]
7/18/15, 11:34 AM
#5

Jag skiter i vilket, för jag tänker inte ens på det.

Glass strut
7/27/15, 9:28 PM
#6

Jag anser att jag är min diagnos för för jag är aldrig "normal" jag känner antingen inget eller så känner jag allt så. Vet inte hur de är för er andra men så är de för mig iallafall

Annons:
IaMiaMaria
8/13/15, 12:01 AM
#7

Det heter Bipolär sjukdom för att det är en sjukdom 

Enligt About.com

  • Sjukdom: en sjuklig enhet, vanligtvis karaktäriserad av åtminstone 2 av följande kriterier:
    1. Erkänd sjukdomsorsak 2. Identifierbar grupp av tecken och symptom 3. Oföränderliga anatomiska förändringar

Syndrom: ett samling tecken och symptom som man vet ofta förekommer tillsammans, men utan känd orsak

Sen så är man ju inte sin sjukdom bara för att det är en psykisk sjukdom, man är inte cancer eller MS. Isf är man ju sitt syndrom mer än sin sjukdom tex då vissa syndrom påverkar både utseende och personlighet.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: