Mediciner

''läka'' sitt sinne/psyke utan att ta mediciner?

2014-05-20 17:45 #0 av: Aurorai

Hej, jo jag undrar här om det är nån som använder sig av en viss metod eller liknande för att ''själv läka'' sin bipopolaritet eller iaf hålla den under kontroll, envis som jag är vägrar jag medicin men har gått i terapi och healing , eftersom jag tror så starkt på att man kan läka sig själv en hel del :) men eftersom jag inte har råd med healing längre så undrar jag vilka metoder man kan göra själv, som typ nån slags meditation eller liknande? :) kram på er 

Anmäl
2014-05-20 17:49 #1 av: Evelina!

Nu har jag inte bipolär sjukdom, men lite annat av samma karaktär och för mig har metoden som beskrivs i "Änglarnas medicin" av Doreen Virtue fungerat bra - hittills. Boken finns i pocket och kostar typ 40 kr på Bokus.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-05-20 17:52 #2 av: Aurorai

Taack låter intressant att testa! får man fråga på vilket sätt den har fungerat? Glad jag har mest fokus nu i början att ha mina tankar i kontroll eftersom det är dom som utlöser kaoset för det mesta Glad

Anmäl
2014-05-20 17:56 #3 av: Evelina!

Det funkar på flera sätt, jag har hittills bara bett om hjälp från änglarna och det är mycket enkelt. Dem kan man be om vad som helst i stort sett, exempelvis "låt mig slippa den här ångesten" och det funkar - lite som meditation. Hon tar också upp kristaller och så, men jag har inte hunnit till det avsnittet ännu varpå jag inte kan uttala mig om det. Men gillar hennes filosofi och det finns många fina fallbeskrivningar i boken.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-05-20 17:58 #4 av: Aurorai

ahaaa okej :) låter absolut som nåt spännande att testa! tack för tipset !

Anmäl
2014-05-20 21:26 #5 av: millib

Det bästa är väl att vara självmedveten och lära sig vad som triggar igång en. Så man kan undvika såna situationer eller tankar. Och lära sig vad som lugnar en och är bra för en.

Att skriva dagbok varje dag är en rekommendation

Anmäl
2014-05-22 18:40 #6 av: Pialinn

Det finns folk som skickar healig gratis. Kolla på nätet, eller healing/ifokus

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.