Annons:
Etikettbehandling
Läst 1721 ggr
Francias
4/7/14, 7:05 PM

Maniska/depressiva perioder under medicinering?

Hej! Jag har en undran om ni andra bipolära som medicinerar mot det, ändå har maniska respektive depressiva perioder ändå? Själv har jag ätit Zyplexa 5 mg i några veckor, och känner mig ändå som en uppspeedad duracell-kanin. Jag har under en period nu känt mig väldigt depressiv och nere och haft suicid-tankar, men nu är dom som bortblåsta. Energin har varit på topp! Det var som jag kände innan den senaste depressiva fasen, då jag hade energi som aldrig tog slut. Kunde t ex. gå till gymmet och träna tre gånger om dagen. Nu har det inte varit fullt så lika "illa", men har känt mig ovanligt glad och på tiptop! Vet inte skillnad på mig när jag är i ett normalt respektive maniskt tillstånd, eller om det är biverkan av medicinen. Ursäkta om inlägget blev lite flummigt. Hoppas nån fattar… :) / Francias

  • Redigerat 4/23/21, 7:36 PM av Lia
Annons:
Garm
4/7/14, 9:41 PM
#1

Jag medicineras för Bipolär typ 1 med Abilify och Ergenyl. Jag får fortfarande både maniska och depressiva skov, men de är mildare och inte lika långa som när jag var omedicinerad.

Ge din medicin mer tid, det tar ganska lång tid (närmare 6 månader uppemot ett år) innan man kan se om medicinerna ger något resultat.

Kanske kan medicinerna också påskynda skoven så de kommer tätare. Tala med din läkare om det.

Upp till toppen
Annons: