Annons:
Etikettbehandling
Läst 2410 ggr
LinaLj
2014-03-29 19:03

Snart dags...

Igår fick jag kallelse till psykologin, ska dit den nionde… Bara en och en halv vecka kvar. Känns så främmande att jag kanske äntligen kommer få lite rätsida på allt och kanske till och med får en diagnos. Just nu känns det som att det kvittar vilken diagnos jag får, bara de sätter en.

Samtidigt är det enormt nervöst. Jag vet inte alls vad som väntar. Jag ska träffa en sjuksköterska, är det normalt? Trodde man träffade psykolog eller något åt det hållet. Men ja, jag är glad att det ändå gick så snabbt. Var ju hos läkaren i slutet av januari. 

Nu vet jag varken av eller till :)

  • Redigerat 2021-04-23 15:57 av Lia
Annons:
Maria
2014-03-29 19:09
#1

Många gånger så är sjuksköterskorna inom psykiatrin specialutbildade inom området sk. psykiatrisjuksköterskor.

Detta är förmodligen ett slags förstabesök och du kommer kanske att få träffa en psykolog eller psykiatriker så småningom.

Det är bara att önska dig lycka till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LinaLj
2014-03-29 20:02
#2

#1 Tack!

Jaha, där ser man. Ja som sagt, bara glad att jag får komma dit.

2Sirius
2017-03-29 03:04
#3

Min första tanke, utifrån egen erfarenhet är att "adhd-" sjuksköterska delar ut medecin utifrån läkarens ordination. Men då ska redan vara bekräftat med läkaren att man ska få prova… Som jag ser det, så är "Diagnos" en rubrik av en grupp sammansatta symptom. Då olika diagnoser behandlas med olika elr inga medeciner, så är diagnosen viktig. Har man väl en diagnos, kan man inför personer med "insickt" ge en snabb klar bild av vilken typ av problem man brottas med… Likväl som det för de som generaliserar, ger en uppfattning. -Jaha, så du har "" eufori"" det vet man ju hur euforiker är… Trotts att 10 personer med denna påhittade diagnosen, kan skilja sig radikalt… Så… Som allt annat, så finns det både possitiva och neggativa sidor med allt. Men i det stora hela, så är det i mitt tycke, ändå bäst med en diagnos. Särskillt om man har beståénde besvär under en längre tid, och behöver byta vårdpersonal ofta, då kan man lättare ge en bild av vad man behöverför hjälp… Lycka till…! <3

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: