Mediciner

Tips på antidepressiv medicin

2014-02-11 15:47 #0 av: Anonym

Jag har en schizoaffektiv diagnos den depressiva typen men har inte tagit nån antipsykotisk medicin på 1½ år och det funkar bra. Jag har inte haft psykotiska symptom och jag har också släppt oron för att dom ska komma. Det som plågar mig och som kommer igen och igen är depressionerna. Jag krälar på botten mellan varven och är totalt uppgiven. Jag trappade (självklart i samarbete med psykiatern) ut lamotrigin och edronax under sommarn hösten och det fungerade jätte bra. Tanken var att se om jag fungerade bättre kognitivt och det har jag gjort och jag har heller inte velat sätta in någon ny (har valdoxan kvar som jag stått på i flera år)efter som det fungerat. Som ett brev på posten har det depressiva smugit sig på och jag har ingen ork, skjuter allt framför mig, tillbringar mest tid i sängen, orkar inte duscha och äter kopiösa mängder mat och godis. Psykiatern ska ringa upp mig i morgon och vi ska prata om vilken medicin som vi ska sätta in. Vi har ett väldigt bra samarbete och jag får va delaktig i beslut och mediciner och han respekterar mina nej så länge dom är inom rimliga gränser. Jag prövat dom vanligaste antidepressiv utan framgång men oftast under psykotiska skov så egentligen är jag osäker på hur dom egentligen fungerade. Jag har bott i ett annat land fram tills för 1 år sedan och vi tar lite nya tag nu här hemma i Sverige och jag är beredd att pröva sånt jag prövat för flera år sedan. Vilka antidepressiv har hjälpt er? Hur har insättning varit och framför allt biverkningar? 

Skulle bli jätte glad om ni ville dela mer er.

Anmäl
2014-02-11 15:57 #1 av: rolnor

Zoloft funkar bra för mej, men sexlusten minskar kraftigt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.