Annons:
Etikettbehandling
Läst 1946 ggr
Magisk
2/5/14, 1:25 PM

Inne på avdelningen

Mitten av december var sista gången jag var inne så nästan 2 månader sen. Igår kväll åkte jag in, min stödperson skjutsade mig. Mår skit och var så nära att skada mig men valde att ringa istället och fick komma in.

Har ni varit inne på en psykiatrisk avdelning? Jag är väl upp i närmare 20 gånger på 2,5 år eller nåt sånt.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

  • Redigerat 4/23/21, 4:00 PM av Lia
Annons:
millib
2/6/14, 12:04 PM
#1

Jag har legat inne två gånger med 10års mellanrum, så är inte lika rutinerad som du verkar vara som patient. Men 20ggr på så kort tid, låter alldeles för mycket i mina öron, då måste du ju ändra behandling för det funkar ju uppenbarligen inte.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Magisk
2/7/14, 10:06 AM
#2

Oftast är det kortare tid. Medicineringen har inte riktigt funkat och sen när jag hitta en så sänkte vi pga skakningar som biverkan så sjönk måendet lika så det är därför som jag är inne. Jag är oftas suicidal när mina downperioder kommer. Har försökt några gånger. Så nu har jag "röda mattan" och kan komma in utan att de på avdelningarna ringer jourläkaren.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

litenvovve
2/7/14, 1:33 PM
#3

Ligger inne just nu.. är inne på snart 3 månader och fler lär det bli! Nionde stället för mig men hoppas det är sista ..

Magisk
2/8/14, 8:09 PM
#4

Jag har valt att skriva ett kontrakt och själv valt att vara inne 3-7 dagar men det är bara en rekommendation och kan bli längre. Jag är snabbsvängande så det behövs inte längre men dessvärre oftare inläggningar.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

[Forummedlemmen]
2/11/14, 1:42 PM
#5

Vad jag vet är det en myt att Sverige har mest självmord.

http://www.faktoider.nu/swedicides.html

Giberg
2/11/14, 2:34 PM
#6

#5 Vad vill du säga med den informationen i den här tråden? Det är ca 1500 personer per år som tar sitt liv, högst eller lägst eller medel i världen så är det ett alldeles för hög siffra.

Annons:
Magisk
2/13/14, 12:49 PM
#7

#6 det undrar jag med.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Sansku86
2/15/14, 9:34 AM
#8

#5
Undrar också vad du vill få fram med den infon? Min bror var en av de som tog sitt liv.. Spelar ingen roll om sverige skulle vara högst, eller lägst, men ändå dör alldeles för många i suicid varje år..

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

Pialinn
3/3/14, 10:28 AM
#9

Tråden har spårat ur!!!!

Frågan var om ni legat inne på psykiatrisk avdelning!

Mitt svar blir: Ja många gånger, men med stigande ålder blev det lättare att leva. Så i 40-års åldern var sista gången jag låg inne.

Är numer en glad pensionär som bor i husbil parkerad just nu på kanten av Atlanten i södra Portugal.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: