O.T/övrigt

God och sedan ond

2013-12-06 02:57 #0 av: Anonym

En person som under 3 år är så god mot en och glad. Stöttar alltid och jag stöttar tillbaka när vi har det jobbigt. Delar glädje och minnen och berättelser, en riktig vän. När den ena ber om en timeout för att hon är sjuk så bli denna person elak och godtar inte det.

Utan hon blir tvärtom elak, riktig dum och hittar på saker och provar vända alla andra emot mig. Jag har bara varit vänlig och vill vila då jag faktiskt genomgår cellgiftsbehandling och är mycket trött.

En del menar att denna person varit besatt av mig och nu är det tvärtom, hon är så arg och jag är ledsen.

Jag har läst om borderline, kan det stämma in på detta?

Anmäl
2013-12-13 19:32 #1 av: millib

Skriv ditt inlägg på Psykologi istället, det här är Bipolärforumet och inte Borderline.

Är det en vuxen kvinna du skriver om tycker jag iaf att beteendet låter lite olustigt, då man borde förstå situationen bättre.

Hon behöver ju inte vara borderline, utan kanske bara väldigt osäker som person, att andra sagt att hon verkar besatt av dig stämmer ju in på en väldigt osäker person som annars också brukar vara en riktigt energitjuv.
Gör hon allt som du gör? köper lika kläder, inredning, intressen osv?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.