Annons:
Etikettsymtom
Läst 2086 ggr
DivinA
11/19/13, 12:55 PM

Hur gamla-sjuka

Hur gamla var ni när ni fick er första depression/mani? (OBS! Ej när ni fick diagnos av läkare)

  • Redigerat 4/23/21, 9:44 PM av Lia
Annons:
DivinA
11/19/13, 1:16 PM
#1

Oj, 15 eller yngre trodde jag verkligen var ovanligt att få just bps i…

Magisk
11/19/13, 5:42 PM
#2

Jag var 13 år. Första året i högstadiet. Mamma märkte ingenting.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

[marcusjohnson]
11/19/13, 6:00 PM
#3

Jag svarade 16-20. Det var på gymnasiet jag fick allvarliga problem som fick konsekvenser. Men när jag tänker efter kan det varit tidigare…

Aloe.Vera
12/19/13, 2:25 PM
#4

12-13 första allvarliga depression..

fick idag..25 år.. bekräftat bipolär typ 2.. 

att det ska behöva ta sån lång tid för psykologer att fatta problemet.

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

millib
12/22/13, 9:38 PM
#5

Jag var 18 när jag fick min första depression… Och efter det fortsatte det. Mina föräldrar tror dock att mina manier började mycket tidigare än så.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Bebba
1/1/14, 8:50 PM
#6

min första långa och tunga deprission fick jag när jag va 13-14…men det va först i gymnasiet efter jag fyllde 16 som jag riktigt ballade ur och fick känna på min första berg o dal bana i sinnestillstånd, så därav svarade jag 16-20

Annons:
Anna4077
1/5/14, 12:36 AM
#7

Jag vet inte. Tror det var när jag va 15 eller 17 eller 18 (det var då det gick riktigt utför) men första gången jag fick kontakt med läkare för just depression var när jag va 19 och gick in i väggen. Min läkare säger att det var då som det var riktigt illa och var mitt "enda" bipolära skrov. Men jag vet inte. Det kan ju bero på så mycket. Fick min diagnos för typ två år sedan? När jag va 23 eller 22. Något sånt. Jag har mer korta perioder. 2-3 dagar? Samma som normala (i brist på bättre ord) fast istället för en "hängig dag" är min grymt hängig. Ibland handlar det om veckor. Ibland månader.

Anna och taxen Max

litenvovve
1/19/14, 9:58 PM
#8

Är 20, Fick diagnosen Bipolär typ 1 för bara några månader. Kort därefter blev jag tvångsomhändertagen mitt inne i ett maniskt skov via LPT…

[MrDiabolic]
1/20/14, 7:28 PM
#9

Hade en manisk psykos i 14-årsåldern (det är den efterhandsdiagnos jag fått, nu när jag fått klart att jag är bip), men på barnkliniken blev jag bara klassad som problemunge utan diagnos, och ingen remiss till bup.

LinaLj
1/20/14, 9:55 PM
#10

Jag började märka av det när jag gick första året på högstadiet. Under mina "dåliga perioder" skolkade jag och spendera dagarna med att bara titta på tv. Mina bra perioder ville jag så enormt mycket, plugga, spela teater, gå ut med vänner och så vidare.

Men på den tiden var det mycket mildare, perioderna var ganska långt isär och jag hade långa perioder då jag var "normal".

dragonstar
2/6/14, 4:49 PM
#11

Jag tror att det var runt 7 års olderna… men jag vet inte för jag berättade inte om det.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: