Annons:
Etikettbehandling
Läst 1510 ggr
tessbess
2013-11-08 22:04

Nån som vet?

Hej!

Jag har bipolär sjukdom bland annat och äter lamotrigin och paroxetin, Nu ska jag också börja äta voxra och min fråga är då.

Hur funkar denna medicin?

Är det mkt biverkningar?

Blir man onödigt speedad så det blir till ångest istället?

Skulle vara jätte tacksam för svar!

Älskar att Hata, men Hatar att Älska.

  • Redigerat 2021-04-23 21:23 av Lia
Annons:
PEwhite
2013-11-09 05:16
#1

Jag tar lamotrigin bland annat, men jag har ingen koll på de andra läkemedlen du skrev upp…

Läkaren som skriver ut medicinerna är förpliktigad att kolla upp och informera en om hur medicinerna kommer att verka OCH samverka. Vanliga bieffekter typ. I mitt fall var de lite slarviga. 

En apotekare berättade att lamotriginet hämmar funktionerna av många av mina piller. Sen så kostar ju medicin skjortan också. 👍

Time is priceless, yet it costs us nothing. You can do anything you want with it, but you can't own it. You can spend it, but you can't keep it. And once you've lost it, there is no getting it back. It's just gone. Väckarklocka

Growing old is inevitable, growing up is optional.

tessbess
2013-11-10 18:11
#2

ok jo det har min läkare inte gjort i vanlig ordning, så får hoppas mer på apoteket då.😐

Älskar att Hata, men Hatar att Älska.

DivinA
2013-11-19 11:17
#3

Lamotrigin är det enda jag är insatt i….

Jajje95
2013-11-19 23:36
#4

Jag har ätit Paroxetin i ett år nu, även Lyrica. För en vecka sedan slutade jag med Paroxetin och började med Lamotrigin istället eftersom den inte hjälpte. Vad jag vet ska Paroxetin fungera bättre på "tillfälliga" depressioner och inte manidepression. Det var vad min läkare sa iaf. Biverkningar för Paroxetin har jag själv aldrig upplevt, men den har ju inte häller hjälpt på mig. När man börjar ta Paroxetin kan man bli väldigt nere i ca två veckor, mycket ångest och risk för självskadebeteénde. När jag började äta den var min mamma tvungen att ta ledigt då jag inte kunde vara själv. 
Jag har precis börjat med Lamotrigin men kan inte påstå att jag känner av några biverkningar, eventuellt seg och glömsk.

Upp till toppen
Annons: