Annons:
Etikettmani-hypomani
Läst 3985 ggr
DivinA
2013-08-23 00:13

Vad är det knäppaste ni gjort under en mani?

Ett par av mina upptåg: Jag dansade på mitt bröllop. Det blev lite väl trist att dansa på golvet så det blev ett bord. Ett bord var också ganska tråkigt så det blev efter en hel del tappra försök till slut ett lyckat kläng i takbjälkarna. Headbanga upponer? Inga problem. Men är det inte lite väl mycket kläder här? Jupp! Vi strippar lite också. En annan gång skulle jag jobba som karaokevärdinna på en nattklubb och traskade in med en BiB vin rakt genom entrén. Mina kollegor undrade vad jag sysslar med och jag var ju helt nykter och skulle ha det till efteråt så jag förstod inte alls problemet med att ta in en vinbox på en nattklubb. Att jag var superlyckad som karaokevärdinna trots min något knasiga verklighetsförankring rådde det dock ingen tvekan om. Att vara manisk inom nöjesbranschen är inte alltid negativt!

Annons:
DarkGayLord
2015-11-23 12:12
#1

Hahaha å jag känner igen känslan! Jobbar inom media och när jag har mina värsta hypomana perioder så är jag som mest älskad. Vilken energi han har! Så härligt crazy! Många har haft svårt att se att jag skulle vara sjuk, dels för att jag när jag är depressiv lärt mig att dölja och när jag är hyper så ser många det som att jag mår strålande! Har gjort många saker som i efterhand kännts roligt men då kanske förstört ekonomi och varit rätt farligt.. Laddat upp kränkande videos, köpt en 75.000 kr en månads semester på impuls och betalat direkt.. J

Dazed&Confused
2015-12-18 19:40
#2

Snott X-antal julgranar som jag släpat omkring mitt i natten för att ge till vänner. Blivit utslängd från klubb för att jag tyckte att bemanningen var långsam och försåg mig själv med dricka, bara för att komma tillbaka tio minuter efter utslängningen och "hämd-dansa".  Pratat med rolig röst på seminarier och diverse möten  och råd på universitetet som jag tyckt behövt livas upp. Alltså, jag skrattar ju åt det när jag tänker på det nu, samtidigt kan jag inte fatta att det är jag som hittat på alla knasigheter. Skönt att veta att det finns fler!

ProvinsiaRivers
2016-05-03 22:50
#3

Strippat på personalfest. Som yngre plockade jag med askkoppar och glas och allt möjligt från krogen. Kul att se väskan varje morgon och räkna stöldgodset ;) Not! 

För många tillfälliga förbindelser..Snott ett helt cykelställ och gett den till en kompis i present mitt på natten. Skrikit och gapat åt folk. Skrivit arga och kränkande mail till folk och vissa forum :( Varit skitarg på mina närmaste och skällt ut dom och kapat av kontakten…fortfarande infekterat :( 

Hoppat upp på helt okända hästar i frigående hage som yngre.

Sen så har jag två olika hypomaniska tillstånd där den ena är arg och irriterad och manisk och den andra är glad och euforisk och manisk…

IaMiaMaria
2016-05-05 19:46
#4

Dejtat tre killar på en och samma dag….

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: