Etikettdepression
Läst 1019 ggr
solskugga
2013-10-08, 23:03

(x) Bara att vänta...

Jag har så svårt att orka med det här livet. Varje dag handlar om att kämpa för att uthärda tiden fram till den dag då man äntligen ska få dö. Naturligt. Så att ingen kan anklaga en. Skuldbelägga. Man ska ju inte vara egoistisk. Man måste tänka på alla anhöriga som kan bli så ledsna. Därför måste man vara kvar i detta grå, hårda kalla. Utan hopp.Bara vänta. 

Jag förtjänar att lida. För allt jag gjort. Jag har ingen rätt att bara slippa ifrån smärtan. Ensamheten. Hopplösheten. 

Bit ihop. Känn smärtan sprida sig i ditt inre. Verkligen känn! Inget fusk. Inget ångestdämpande. Inga knivar. Inga naglar. Bara var kvar i smärtan! Tänk hur du förtjänar den. Och för varje minut, varje timme, så närmar sig ändå ett slut.

Om jag bara slapp vänta…

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

• Redigerat 2021-04-23, 21:49 av Lia
Nillanp
2013-10-09, 00:02

bra skrivet för exakt så är det!!!!! man ska tänka på andra osv. och så farligt kan du väl inte må osv?! känner igen mig så i det du skriver. en ångest som gör så ont, en ångest över att leva, en ångest över livet ! smärta, ångest, panik, ångest, smärta, humörsvängningar hejja vilket liv. =(

DivinA
2013-10-11, 06:41

❤️ Rid ut det. Önskar du kunde få en bamsekram men här kommer en virituell 🙂

Upp till toppen