Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Sömn Mediciner KBT/DBT/behandling Sjukhus Mani/hypomani Depression Tipstråden Forskning Somatiska besvär Anhöriga Psykos O.T/övrigt Medarbetare Bloggkommentarer
Mani/hypomani

Försöker få rätsida på egen hand.

2016-08-26 03:13 #0 av: Azalhea

Hej. Jag har sen väldigt liten haft stora problem med mitt psyke. Eller snarare känslighet. En slående rebell utåt men totalt tilltrasslad här inuti.

Jag är diagnostiserad med adhd, gad och ocd. Hittills. Frågetecken finns hos läkarna om jag ev kan lida av bipolär. Saken hör til den att jag har inte alls gjort någon research kring detta och psykiatrin drar ut på allt. Jag står här, trampar i en djup vattenpöl utan täta skor. Fryser.

Nåväl, till mitt problem.
Jag har perioder då det inte finns något
Som stoppar mig. Jag shoppar, spenderar pengar, far och flyger, är glad. Blir förbannad när folk säger åt mig att ta det lugnt. Brukar svara med "jag mår bra, låt mig rida på vågen".. För att sen krascha TOTALT. Hade min första och hittills ända psykos i höstas som kom som en blixt från klar himmel tyckte jag. Efter en hel sommar
Med överjävlig energi, tappad matlust och i snitt 2h sömn per natt resulterade i att det fullständigt slog bakut. Jag blev paranoid och letade efter sjukdomar, kände tumörer i mitt huvud, fick för mig att budskap var skickat till mig. Var tvungen att göra olika saker för att skudda mig och min familj etc. Var arg. Fick flytta till mamma. Jag pratade med mig själv och i allt detta såg jag inte att jag vart knäpp. Började äta neuroleptika och blev inskriven på psykosmottagningen. Efter ett par månader var jag bättre och skrevs ut och tillbaka till vuxenpsyk. När jag vart uppe i varv under en period slår det antingen över till en djup, helvetisk depression där jag inte vill se tv, inte läsa, inte träffas, inte svara i tele, inte äta. Allt
Är svart.. ELLER att jag blir manisk på allt som händer i min kropp. Känner lukter.. Drömmer otäckt, är rädd, spänd.. Ser ingen mening med något. Och efter veckor/månader är det ljust igen. Det äe som om jag får betala ett dyrt pris varje gång jag haft en rusch.

Hjälp mig, vägled mig.
Någon som känner Igrn sig?
Äter antidepp, sobril å theralen nu.
Inget hjälper.

Anmäl
2016-08-26 18:02 #1 av: Azalhea

Ingen?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.