Annons:
Etikettsymtom
Läst 2439 ggr
npfutredning
2016-07-30 15:16

Har alla bipolär maniska tillfällen?

Min psykolog misstänker Bipolär (och adhd o asperger), men, jag har inte upplevt att jag blir: Överaktiv Behov av mindre sömn (är i princip alltid trött) Övertro på mig själv Pratar mer Sexuella utsvävningar / mer sexuellt behov Däremot detta: Humörsvängningar, ibland riktigt snabba och extrem ilska eller depression Ökad kreativitet i ett par dagar Går in i en uppgift (nytt jobb/skola) till 100 % - blir sen totalt slut och orkar inte fortsätta Depressioner, men det känns som att jag varit deprimerad hela livet Svårt att sova men är jättetrött Ångest Ensamhetsbehov Ogillar umgänge,fester, födelsedagar eller bara att ngn ska komma hem till mig - om jag inte känner mig helt bekväm Och mycket mer.. Finns det andra tecken på maniska tillstånd, som ni upplever? Inte de typiska med överdriven glädje, sex,shopping, kreativitet?

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

  • Redigerat 2021-04-23 16:28 av Lia
Annons:
IaMiaMaria
2016-07-31 12:58
#1

Du beskriver ökad kreativitet och att du går in i nya uppgifter till 100%, det är två maniska/hypomaniska symtom. Man behöver ju inte ha alla. Även ilska är ett av symtomen. Alla är inte super glada och trevliga då de är maniska utan de kan vara arga och aggressiva också.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

npfutredning
2016-07-31 21:07
#2

#1 Tack. Äntligen lite klarhet ❤ Då förstår jag mycket mer.

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

bena
2017-01-05 15:47
#3

Vet att inlägget är ett 1/2 år gammalt men vill ändå lägga till att både ökad kreativitet och att du går in i nya uppgifter till 100%, är symtom på ADHD likaväl som på hypomani… Så troligtvis är det ADHD du har.

Helaina
2017-01-10 20:45
#4

kan du vara lite mer åt borderlinehållet då kanske? Man kan få sådana svängningar i humöret att man ibland misstar det som ADHD el bipolaritet. Man kan vara bipolär och bara ha depressioner men oftast kanske det är längre och djupare skov då. Har du provat antidepressiva och hur svarar du på dem?

2Sirius
2017-03-28 21:57
#5

Känner igen mig i din situation!!! Har själv varit i Vården i 10 år. Och än så länge INGEN KLAR diagnos. Men… Det har varit tal om: * Osjälvständig personlighetsstörning. * Bi-polär/Mano-deppretion. * ADD/ADHD * Autism. Men kan själv hitta drag av: * Schitzofreni. * Hypomani. * Amnesi. * Utbrändhet. * Låg Självkänsla/Självförtroende. * Och med lite fantasi psykopat. Har provat fler än 10 Läkare och medeciner… Ännu går det utför, "(suck, hjälp!)" Man möts ofta av "Du måste äta nyttigare/näringsrikare kost!!!" Problemet med oss med deppresiva skov, kan tycka att det är jobbigt bara att tina en färdigrätt i micron. Jag vet att många Vitaminer, Mineraler, Aminosyror och Omega-3, 6, 9. (Fettsyror) Inverkar, där brister ger diverse symptom av "Psykisk Ohälsa", kort sagt så skulle en person som fått diagnosen ADHD, kunna ha obalans av divirse näringsämnen. En brist inom vården, kolla upp flera näringsämnen… Kanske är du " frisk!" Jo, det finns varianter att Bi-polaritet, som omfattar mestadels, Mani elr Melankoli (deppresivitet), utöver det ni redan räknat upp, så är de återkommande, oftast med jämna mellanrum, som icykler, faserna det som deffinierar "Bi-polärt personlighetsdrag."

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
2017-03-28 22:01
#6

ÖVERDOSERING AV LAMOTRIGIN! Ger/-kan ge, Maniska drag. Dock inte att rekomendera, då det oftast slutar med en kullerbytta ner i deppresivitet, efter ett maniskt skov.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: